Onze BVCM/Call2Collect servicedesk voor DirectPay is bereikbaar via directpay@call2collect.com

Lees hier het volledige bericht.

Een bakkie met... Dorien

bakkie-met-dorien-bvcm-careers-incassospecialistOnder het genot van een bakkie koffie/thee gaan wij elke week in gesprek met een collega van BVCM. Zij geven jou een kijkje in de keuken en delen alles over het solliciteren, werken, leren en groeien bij BVCM. Nieuwsgierig geworden? Pak dan snel iets te drinken, want deze week doen wij ons eerste bakkie met Dorien!

Als jonge meid van 18 jaar leerde Dorien BVCM kennen en besloot zij te solliciteren, met succes. Inmiddels is Dorien alweer 3 jaar, met veel plezier werkzaam, als incassomedewerker en in deze blog neemt zij ons mee in haar ervaringen bij BVCM.

“Hoe ben je bij BVCM terecht gekomen?”

Nadat ik mijn middelbareschooldiploma had behaald, ben ik gaan studeren. Al vrij snel besefte ik mij dat ik daarmee een verkeerde keuze had gemaakt. Ik besloot toen te stoppen met mijn opleiding en een nieuw plan te maken. André Groot (oprichter van BVCM) was een bekende van mij en via hem leerde ik het bedrijf kennen en raakte ik geïnteresseerd. Na het versturen van mijn sollicitatie per e-mail, mocht ik op gesprek komen en ongeveer twee weken daarna kon ik al starten!

“Wat maakt dat jij wilde werken bij BVCM?”

In eerste instantie was ik op zoek naar een baan waarmee ik invulling kon geven aan mijn vrije tijd. Na een tijdje merkte ik eigenlijk dat ik niet wilde stoppen met werken bij BVCM om weer te starten met een studie; ik vond het veel te leuk bij BVCM. Er heerst een hele fijne sfeer binnen de organisatie.

“Wat doe jij allemaal bij BVCM?”

Ik ben incassomedewerker. Dit houdt in dat ik mensen met openstaande rekeningen bel of mail en klantcontact heb. Hierbij heb ik ook elke keer meer verantwoordelijkheden gekregen, wat het werk ontzettend leuk en afwisselend maakt!

“Welk beeld dat jij vooraf van de incassobranche had, bleek in de realiteit compleet anders te zijn?”

Eerlijk gezegd dacht ik dat ik alleen maar met saaie, botte mensen zou werken en dat het een harde business was. In werkelijkheid bleek dit totaal anders. Natuurlijk moet je af en toe duidelijk zijn, maar in het werk zelf kun je mensen een luisterend oor bieden en ook echt iets voor hen betekenen.

“Krijg jij genoeg kansen om jezelf te ontwikkelen?”

De afgelopen jaren heb ik op verschillende afdelingen binnen BVCM mee kunnen draaien, naast mijn werkzaamheden als incassomedewerker. De verantwoordelijkheid die dat met zich meedraagt vind ik leuk en daar wil ik meer van. Ik zou graag vanuit BVCM een tijdje gedetacheerd willen werken bij een klant of meelopen bij een organisatie waarmee wij samenwerken. Hierdoor kun je zelf ervaren hoe de interne processen daar zijn ingericht en kun je onderzoeken waar hun behoeften liggen. Bij BVCM zijn altijd kansen om jezelf te ontwikkelen, maar je moet er zelf wel actief mee bezig zijn. Naar mijn idee moet je de baas zijn over je eigen ontwikkeling.

Verder zijn er ook trainingsmogelijkheden. Zo is er de BVCM Academy en worden er verschillende inhouse trainingen gegeven. Zelf heb ik mij aangemeld voor de training: Juridische aspecten van debiteurenbeheer. Daarnaast heb ik de ambitie om een post-hbo te doen naast mijn werk bij BVCM. Ik heb een plan opgesteld om dit te bewerkstelligen en hier is inmiddels een akkoord op gegeven!

“BVCM kent 4 kernwaarden: Urgentie, Betrokken, Verantwoordelijkheid & Innovatie. Welke past het beste bij jou?”

Dan denk ik dat betrokken het beste bij mij past. Als mensen aan mij zouden vragen of ik betrokken ben bij BVCM, dan zeg ik duidelijk ja, 100%. Ik hecht er heel veel waarde aan dat het goed gaat met de organisatie, maar daarnaast voel ik mij ook echt betrokken bij de mensen die hier werken. Bovendien, merk ik dat BVCM betrokken is met mij.

“Hoe is de sfeer op de incasso afdeling?”

De sfeer is heel erg prettig, iedereen kan het goed met elkaar vinden. Ook de supervisors zijn heel toegankelijk; je kunt bijvoorbeeld grapjes met hun maken en zij met jou. Op deze afdeling zijn veel mannen werkzaam; ik ben een van de weinige vrouwen. Hierdoor ben ik ook meer mijn mannetje gaan staan en niet zo snel schrik wanneer een telefoongesprek met een debiteur niet zo vriendelijk verloopt.

“Wat is het vetste dat je ooit hebt gedaan bij BVCM?”

Het allerleukste wat ik ooit met BVCM heb gedaan is toch wel het personeelsuitje vorig jaar. Toen zijn we naar de Amsterdamse Zomer gegaan. Dat was in een periode waarin alles weer even open was tijdens de coronapandemie. Op dat moment hadden we een jaar binnen gezeten, we waren met iets van tien mensen op kantoor en verder zag je amper nog iemand. Tijdens dat bedrijfsuitje waren we weer een keer met zijn allen, in een leuke omgeving met leuke muziek. Daarnaast vind ik het sjoeltoernooi met oud & nieuw ook erg gezellig. Dan strijden we om een fles champagne.

“Wat zou je mee willen geven aan mensen die overwegen om te solliciteren bij BVCM?”

Ga bij jezelf eerlijk na wat voor persoon jij bent. Ben jij bijvoorbeeld wat teruggetrokken en vind je bellen niet zo prettig, dan is een functie als incassomedewerker misschien minder geschikt dan een functie op de Finance afdeling. Op alle afdelingen werken super leuke mensen, dus zorg ervoor dat je solliciteert naar een functie die enerzijds goed bij jouw persoonlijkheid past en anderzijds bij de doelen die jij voor jezelf hebt gesteld. Binnen BVCM kom je altijd op een fijne plek terecht, dus daar hoef jij je in ieder geval geen zorgen over te maken.

"Ik ben niet zozeer een alleskunner, maar wel een alleswiller. Ik sta overal voor open."