Onze BVCM/Call2Collect servicedesk voor DirectPay is bereikbaar via directpay@call2collect.com

Lees hier het volledige bericht.

Een bakkie met... Quinta

een-bakkie-met-quintaOnder het genot van een bakkie koffie/thee gaan wij elke week in gesprek met een collega van BVCM. Zij geven jou een kijkje in de keuken en delen alles over het solliciteren, werken, leren en groeien bij BVCM. Nieuwsgierig geworden? Pak dan snel iets te drinken, want deze week doen wij een bakkie met Quinta!

Toen zij merkte dat haar vorige baan haar geen uitdaging meer gaf, ging Quinta op zoek naar iets nieuws. Haar eerdere ervaring in de detachering maakte dat zij snakte naar een positie waarbij zij weer aan afwisselende projecten kon werken. Op dit moment is Quinta een klein jaar in dienst als Credit Management Specialist bij BVCM en in deze blog neemt zij ons mee in haar ervaringen.

 

“Hoe ben jij bij BVCM terecht gekomen?”

Een oud-collega van mij, die nu ook bij BVCM werkt, had een vacature gedeeld op LinkedIn. Ik had deze vacature al vaker voorbij zien komen, maar ik twijfelde om te solliciteren. Uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt en heb ik via LinkedIn een berichtje gestuurd. Ik werd uitgenodigd voor een gesprek en nu werk ik inmiddels alweer bijna een jaar bij BVCM.


“Kun je in een notendop uitleggen wat een credit management specialist doet?”

Elke keer kom ik terecht in een nieuwe organisatie waar ik aan een nieuwe opdracht mag starten. De inhoud van de opdracht is afhankelijk van de wens van de klant. De ene keer is het tijdelijke invulling van een functie vanwege bijvoorbeeld een zwangerschapsverlof en de andere keer word ik ingezet op een bepaald project. Dit is dan bijvoorbeeld het inregelen van een nieuw softwareprogramma of het opzetten van het debiteurenproces. Het is ontzettend breed en elke weer anders. De kern van de opdrachten is debiteurenbeheer, maar uit de praktijk blijkt dat dit niet het enige is. Bij de klant waar ik nu voor werk verstuur ik bijvoorbeeld ook de facturen, stel ik rapportages op, werk ik mee aan de maandafsluiting en zorg ik dat diverse programma’s op elkaar aansluiten. Het is gelukkig dus wel breder dan enkel bellen en mailen.

“Je weet van tevoren nooit waar je terecht komt, vind je het nooit spannend wanneer je aan een nieuw project moet gaan beginnen?”

Nee, spannend vind ik het eigenlijk nooit. Voor mijn eerste opdrachten voelde ik wel spanning hoor, maar inmiddels niet meer. Het enige wat ik altijd verlang is dat ik werk met Nederlandssprekende collega’s, dat vind ik zelf het prettigst. Het is overigens ook fijn dat ik bij BVCM in dienst ben. Als mijn opdracht afloopt en er nog geen nieuwe opdracht in zicht is, hoef ik niet stil te zitten. BVCM heeft zelf ook een afdeling debiteurenbeheer waar ik kan ondersteunen tot dat zich een nieuwe opdracht aandient.

“Welke studie heb jij gedaan?”

Ik heb eerlijk gezegd iets gestudeerd dat helemaal niet gerelateerd is aan mijn huidige werkzaamheden, namelijk pedagogische wetenschappen. Tijdens mijn studie werkte ik aan een tijdelijk project bij een vorige werkgever, daar beklom ik de ladder relatief snel en werd mij gevraagd of ik de detachering in wilde gaan. Na het afronden van mijn opleiding ging ik 40-uur per week werken en heb ik de financiële wereld nooit meer verlaten. Aan de ene kant zonde dat ik niks met mijn genoten opleiding heb gedaan, maar aan de andere kant heb ik plezier in het werk wat ik nu doe en dat vind ik het aller belangrijkste.

 

“Welk beeld dat jij vooraf van de werkzaamheden en/of het bedrijf had, bleek in de realiteit compleet anders te zijn?”

Alles voldeed eerlijk gezegd aan mijn verwachtingen. Binnen het werkveld heb ik al best wat jaren ervaring, daarom wist ik wat ik kon verwachten op dat gebied. Wat BVCM betreft zijn mijn verwachtingen ook zeker waargemaakt. Als je bijvoorbeeld op de website kijkt, merk je al dat BVCM een ontzettend warme organisatie is. Dit voelde ik ook bij mijn eerste gesprek en dat is tijdens mijn latere werk ook gebleken.

“BVCM kent 4 kernwaarden: Urgentie, Betrokken, Verantwoordelijkheid & Innovatie. Welke past het beste bij jou?”

Ik vind van mijzelf wel dat ik erg betrokken ben, zowel privé als op de werkvloer. Dat is als interimmer ook wel heel erg belangrijk, aangezien je elke keer bij een andere organisatie komt, waar je weer met andere collega’s werkt. Het is cruciaal dat je je betrokken voelt bij de organisatie en de mensen die er werken om aansluiting te vinden voor de korte tijd dat je er zit.

“Is BVCM dan ook betrokken bij jou?”

Ja zeker. Het kan als interimmer soms lastig zijn om aansluiting te vinden en te houden met je eigen werkgever. Dit interview is al een voorbeeld van de betrokkenheid die ik ervaar vanuit BVCM. Mensen willen weten waar ik vandaan kom, hoe het mij vergaat en willen ook mijn visie naar buiten brengen. Met mijn leidinggevende probeer ik eens in de zoveel tijd even te kletsen. Daarnaast doen we bijvoorbeeld ook teamuitjes, waaruit blijkt dat er moeite gedaan wordt om jou bij de organisatie betrokken te houden. Mocht er een probleem of een lastig moment voordoen bij mijn opdracht, zal er vanuit BVCM nooit tegen mij gezegd worden dat ik het zelf maar op moet lossen. Ik zit bij een opdrachtgever voor BVCM en daardoor voel ik mij altijd gesteund. Dat is heel fijn.

“Wat is het leukste dat je tot nu toe hebt meegemaakt bij BVCM?”

Dat vind ik heel moeilijk om te zeggen, aangezien ik relatief kort bij BVCM werkzaam ben en nog weinig binnen de organisatie heb meegemaakt. Er komt binnenkort een teamuitje aan dat ik samen met een collega heb georganiseerd. Daar kijk ik eerlijk gezegd wel heel erg naar uit en ik denk dat dit daarna toch wel boven aan mijn lijstje van leukste dingen komt te staan.

“Wat zou je mee willen geven aan mensen die overwegen om te solliciteren bij BVCM?”

Twijfel je om bij BVCM te werken? Doe het! Er is niets aan deze organisatie wat mij ooit heeft laten twijfelen aan de keuze die ik heb gemaakt om hier te gaan werken. Daarom zeg ik, als je erover twijfelt, gewoon doen. Je gaat er geen spijt van krijgen.

"Tijdens mijn sollicitatie voelde het niet alsof ik in gesprek was met iemand waar ik voor kwam werken, maar juist iemand waarmee ik ging werken. Vanaf het eerste gesprek voelde BVCM daardoor al warm en huiselijk aan."