close
Online masterclass: 5 geheimen van een optimaal financieel shared service center
Ben je als CFO, financieel directeur of financieel manager verantwoordelijk voor het financieel SSC en wil je hier een groot succes van maken?
 
In de praktijk blijkt dit vaak lastiger dan gedacht. Ondanks alle moeite die je erin steekt, blijven de processen van het financieel SSC omslachtig en inefficiënt. De interne klanten zijn toch nog ontevreden. Rapportages zijn een rommelige mix van Excel sheets uit verschillende IT systemen die hun doel missen. Medewerkers voelen zich bedreigd door de veranderingen en vertonen stress. De beste mensen dreigen te vertrekken. Je weet dat een nieuw soort medewerker nodig is maar het valt niet mee de juiste mensen te krijgen. 

Dit hoeft niet zo te zijn

Een financieel SSC kan ook juist omarmd worden door alle betrokkenen. Medewerkers zijn enthousiast omdat er voor hen nieuwe, uitdagende ontwikkelkansen ontstaan, waardoor ze graag bij de organisatie blijven werken.
 
Het financieel SSC functioneert goed en efficiënt en de interne klanten schatten het hoog in als gewaardeerde sparringpartner. Ze werken uit eigen beweging mee om de processen te optimaliseren. Interne klanten gaan het financieel SSC steeds meer als onmisbaar zien en vragen het om nieuwe diensten te leveren. Hierdoor wordt het FSSC steeds meer een kenniscentrum, een katalysator voor de digitale transformatie van de totale onderneming. Als verantwoordelijke CFO kun je nu de vergelijking doorstaan met je concurrenten, die ook allemaal hun financieel SSC optimaliseren. Net als zij trek je ook jonge, veelbelovende mensen aan. Hierdoor word je nog aantrekkelijker voor goede mensen.

Wat is er nodig om dit te bereiken? Het draait allemaal om kennis, inzichten en mindsets.

Online Masterclass Shared Service Center

De afgelopen jaren heeft Carina van Reeven als toonaangevende financieel SSC-expert veel ervaring en inzicht gekregen in de werkende factoren van een goedlopend financieel SSC. Haar kennis draagt ze graag aan je over in deze Masterclass op dinsdag 16 juni van 08.00 uur tot 10.00 uur. 

In deze Masterclass leer je onder andere:

  • Hoe je een optimaal financieel SSC realiseert dat door medewerkers gedragen wordt;
  • 3 manieren om als financieel SSC met minimale middelen maximale waarde te leveren voor de interne klanten en de totale onderneming;
  • Welke fouten je moet vermijden bij het benutten van IT zodat processen optimaal gaan functioneren.

Aanmelden Masterclass

Je kunt je aanmelden via de onderstaande buttonDeelname aan deze webinar is kosteloos. Het aantal plaatsen is beperkt, dus wees er snel bij.
 
Aanmelden Masterclass
 

Over Carina van Reeven

Carina van Reeven helpt sinds 2002 haar klanten om aansprekende resultaten te boeken met hun financieel shared service center (FSSC). Ze is auteur van het boek ‘Het succes van shared service? Jij!’ en dé expert voor financieel shared service centers in Nederland. 
 
Tot haar klantenkring horen Scandinavian Tobacco Group, Joust, Dura Vermeer Bouw en Vastgoed, Alpheios, Hago, Assist, Vebego International, BAM Bouw en Vastgoed, Brocacef/Mediq, AkzoNobel, Thales, BAM Techniek, EVO, HTM, Connexxion/Transdev. Over haar resultaten en aanpak zijn artikelen gepubliceerd op LinkedIn, CFO.nl, FM.nl en het Controllers magazine. Ook is ze een zeer gewaardeerd spreker en trainer over dit onderwerp.

Contactgegevens Carina van Reeven

E-mail: carina@sharedservicegids.nl
Telefoonnummer: 06 51 098 765

  • Carina van Reeven
  • BVCM