In de basis is een road map niets anders dan het real time volgen van een workflow, klantreis, proces in al haar facetten of stapjes op het laagst transactioneel niveau. In het creditmanagement denk je dan al snel aan de saldo-verhogende en saldo-verlagende acties, wat is het netto effect van iedere transactie en welke acties hebben we nodig om een factuur van status te laten veranderen of een betaling naar binnen te hengelen? Hoe goed te daarin slaagt laat zien waar je staat op de analytics road map en naarmate je beter wordt kan je naast rapporten ook interpretaties (diagnostic), voorspellingen (predictive) en zelfs volledig geautomatiseerde processen (prescriptive) opzetten. Het resultaat is een leercurve zoals hieronder weergegeven: 
Data roadmap 
Bij platformbedrijven is dit soort analyses van levensbelang omdat zij door de verbondenheid met het internet een afhankelijkheid hebben gecreëerd (technology-branding dependency) en die alleen via vergaande analyse zichtbaar kunnen maken. De interpretatie ziet er dan als volgt uit:
 digital journey data roadmap

 
Meer weten over (data) analyse, het ontwikkelen van een (digitale) strategie of een keer een use case uitgelegd krijgen? Neem contact op met BVCM of rechtstreeks met Igor Wortel via igor@phalanxes.eu of +31 614 245 649
  • 26 April 2018
  • Igor Wortel