close
College: De drie meest prangende vragen die CFO's stellen over een Financieel Shared Service Center.
In de praktijk blijkt dit vaak lastiger dan gedacht. Ondanks alle moeite die je erin steekt, blijven de processen van het FSSC omslachtig en inefficiënt. De interne klanten zijn toch nog ontevreden. Rapportages zijn een rommelige mix van Excel sheets uit verschillende IT systemen die hun doel missen.  

Medewerkers voelen zich bedreigd door de veranderingen en vertonen stress. De beste mensen dreigen te vertrekken. Je weet dat een nieuw soort medewerker nodig is, maar het valt niet mee de juiste mensen te krijgen.  

Dit hoeft niet zo te zijn.

Een FSSC kan ook juist omarmd worden door alle betrokkenen.

Medewerkers zijn enthousiast omdat er voor hen nieuwe, uitdagende ontwikkelkansen ontstaan, waardoor ze graag bij de organisatie blijven werken.

Het FSSC functioneert goed en efficiënt en de interne klanten schatten het hoog in als gewaardeerde sparringpartner. Ze werken uit eigen beweging mee om de processen te optimaliseren. Interne klanten gaan het FSSC steeds meer als onmisbaar zien en vragen het om nieuwe diensten te leveren.

Hierdoor wordt het FSSC steeds meer een kenniscentrum, een katalysator voor de digitale transformatie van de totale onderneming. Je trekt jonge, veelbelovende mensen aan. Hierdoor word je nog aantrekkelijker voor goede mensen.

Wat is er nodig om dit te bereiken?

Het draait allemaal om kennis, inzichten en mindset.
 
Dat is precies waar het online college ‘3 meest prangende vragen die CFO’s stellen over een FSSC’ over gaat. Afgelopen jaren heeft Carina van Reeven als FSSC-expert heel veel ervaring en inzicht gekregen in de werkende factoren van een goedlopend FSSC. Haar kennis draagt ze graag aan je over!

In dit online college leer je:

  • Hoe je een optimaal FSSC realiseert dat door medewerkers gedragen wordt
  • Drie stappen om als FSSC met minimale middelen maximale waarde te leveren voor de interne klanten en de totale onderneming
  • Welke grote fout je moet vermijden bij het organiseren van een FSSC zodat je alle potentie optimaal benut. 
Het online college vindt plaats op donderdag 27 augustus van 8:00 tot 9:00 uur.  

Er zijn nog plaatsen, reageer snel als je er bij wilt zijn! 

Meld je direct aan

Over Carina van Reeven

Carina van Reeven helpt sinds 2002 haar klanten om aansprekende resultaten te boeken met hun financieel shared service center (FSSC).

Ze is auteur van het boek ‘Het succes van shared service? Jij!’ en dé expert voor financieel shared service centers in Nederland. 
Tot haar klantenkring horen Scandinavian Tobacco Group, Joust, Dura Vermeer Bouw en Vastgoed, Alpheios, Hago, Assist, Vebego International, BAM Bouw en Vastgoed, Brocacef/Mediq, AkzoNobel, Thales, BAM Techniek, EVO, HTM, Connexxion/Transdev.
Over haar resultaten en aanpak zijn artikelen gepubliceerd op LinkedIn, CFO.nl, FM.nl en het Controllers magazine.
Ook is ze een zeer gewaardeerd spreker en trainer over dit onderwerp.
 
  • Carina van Reeven
  • BVCM