Onze BVCM/Call2Collect servicedesk voor DirectPay is bereikbaar via directpay@call2collect.com

Lees hier het volledige bericht.

BVCM Antilia viert 15-jarig bestaan met nieuw kantoorpand

Wanneer het bedrijven niet lukt om openstaande facturen betaald te krijgen, kunnen zij bij BVCM Antilia terecht. Het incassobureau maakt een sterke groei door en verhuisde daarom onlangs naar een nieuw en groter pand in Willemstad.

Precies vijftien jaar geleden werd het toenmalige incassobureau IDCA N.V onderdeel van BVCM dat destijds enkel was gevestigd in Amsterdam. Het kantoor op Curaçao ging vanaf dat moment verder onder de naam BVCM Antilia. Het bureau vertoont sinds de start in 2007 een sterke groei en verdubbelde de afgelopen twee jaar zelfs haar werknemersbestand. Vanwege deze groei verhuisde BVCM Antilia onlangs naar een nieuw en groter kantoor aan de Rooi Catootjeweg in Willemstad.

De groei is tweeledig; zowel een toename van lokale incasso’s alsmede debiteurenbeheer voor de Nederlandse markt”, vertelt Norbert van der Zalm, directeur van BVCM Antilia. “In Nederland is er grote krapte op de arbeidsmarkt, waardoor goed personeel moeilijk te vinden is. Hier op Curaçao is er geen personeelskrapte waardoor lokale werving van goed personeel een logische keuze lijkt.” Daarnaast komen medewerkers vanuit Nederland regelmatig op Curaçao werken voor de Nederlandse markt. Deze medewerkers beginnen ’s ochtends om zes uur en gaan tussen twee en drie uur ’s middags naar huis. In Nederland is het dan al avond. “De combinatie van Nederlandse en lokale medewerkers werkt prima, schept een band en zorgt voor wederzijds begrip.

bvcm-antilia-15-jaar-kantoorpand2

BVCM Antilia richt zich niet alleen op de Nederlandse markt. Het bureau wordt van oudsher ook ingeschakeld om vorderingen te innen op Curaçao zelf en andere delen van het Caribisch gebied. “We worden veelvuldig ingeschakeld door financiële instellingen uit Nederland en door Studiefinanciering. Ook innen we vorderingen voor andere credit managementbureaus die geen partner hebben in deze regio. Op Curaçao behoren lokale banken en andere financiële dienstverleners tot onze klanten. De wens is om ook de Noord- en Zuid-Amerikaanse markt nog beter te gaan bedienen. We hebben native speakers die behalve Nederlands ook Papiaments, Spaans en Engels spreken. We kunnen debiteuren dus in hun eigen taal aanspreken en voelen ook de cultuur in de regio aan.

Maatschappelijk verantwoord incasseren

Vorderingen incasseren op Curaçao gaat anders in zijn werk dan in Nederland, vertelt Van der Zalm. “We houden hier rekening met de cultuur en de lokale omstandigheden. Op Curaçao bestaat geen schuldhulpverlening zoals in Nederland. Daarnaast is er ook geen sociaal vangnet in de vorm van een uitkering waar je echt iets mee kunt. De problematiek van debiteuren is hierdoor vaak nog zwaarder dan in Nederland. We incasseren daarom van oudsher op een sociale en maatschappelijk verantwoorde manier. Het heeft geen zin om in één keer tienduizend euro van iemand te verlangen, want dat geld is er simpelweg niet. Het menselijk aspect is een belangrijk onderdeel van ons werk. In Nederland is het recentelijk ook in zwang geraakt, maar wij zijn daar al veel eerder mee begonnen.

"Als wij het DNA van BVCM kunnen overbrengen naar mensen en mensen binnen onze organisatie kunnen laten groeien om vervolgens een mooie vervolgstap te kunnen geven, en dat als belangrijkste ambassadeurschap voor ons te houden, dan hebben wij ons doel bereikt."