Onze BVCM/Call2Collect servicedesk voor DirectPay is bereikbaar via directpay@call2collect.com

Lees hier het volledige bericht.

Een bakkie met... Justin

bakkie-met-justin-debiteurenbeheerderOnder het genot van een bakkie koffie/thee gaan we in gesprek met een collega van BVCM. Ze geven je een kijkje in de keuken en delen alles over het solliciteren, werken, leren en groeien bij BVCM. Nieuwsgierig geworden? Pak dan snel iets te drinken, want deze week doen we een bakkie met Justin!

Justin is 25 jaar, na het afronden van zijn opleiding Economie en Bedrijfskunde was hij op zoek naar een baan en stuurde hij een open sollicitatie naar BVCM. Enkele dagen later werd hij uitgenodigd op gesprek, kwam hij langs en binnen korte tijd was hij al daadwerkelijk werkzaam bij het bedrijf. In deze blog neemt hij ons mee in zijn ervaringen bij BVCM.

“Wat maakte dat je wilde werken bij BVCM?”

Natuurlijk was ik na mijn opleiding op zoek naar een baan, maar het was vooral het warme gevoel dat ik bij het bedrijf kreeg wat maakte dat ik graag bij BVCM wilde werken. 

“Welk beeld dat je vooraf had van dit werk bleek in de praktijk heel anders?”

In het begin moet je een soort van grens over, want bellen naar mensen om te vragen naar geldzaken is niet iets wat je dagelijks doet. Vooraf twijfelde ik of ik het werk wel echt leuk zou vinden, maar gaandeweg leer je ermee omgaan en bouw je heel veel vertrouwen op. Vooral het warme gevoel dat ik tijdens het gesprek kreeg gaf me het vertrouwen dat ik de stap kon wagen. Tijdens het werk kom je er ook achter dat je mensen juist aan het helpen bent, want we zitten nog voor het incassotraject en zorgen er dus voor dat mensen niet nog meer extra kosten maken. 

“Hoeveel bel je op een dag?”

In het begin was het wel veel, ongeveer 40 of 50 mensen die je dagelijks belt. Al moet ik zeggen, bij de incassoafdeling wordt nog veel meer gebeld. Op dit moment is het werk voor mij gevarieerder geworden en heb ik bijvoorbeeld ook meer contact via de mail. Zo beantwoord ik vragen, stuur ik betalingsherinneringen of aanmaningen en neem ik contact op per mail als ik iemand per telefoon niet weet te bereiken. Juist het veel bellen in het begin maakt dat je ontzettend veel leert en weet wat er speelt.

“Krijg je genoeg kansen om jezelf te ontwikkelen?”

Zeker, je krijgt heel veel kansen. Je begint bij het begin, zoals ik al heb gezegd begon het bij mij met veel bellen zodat je daar vertrouwd mee raakt. Zelf heb ik in drie verschillende portefeuilles gewerkt, dan heb je ook verschillende soorten klanten. Inmiddels ben ik het aanspreekpunt voor een van onze klanten en draag ik ook echt verantwoordelijkheid, dat vind ik heel leuk. 

“Welke trainingen van de BVCM Academy wil je gaan volgen?”

Er staan twee Excel cursussen op die ik wil gaan volgen, want ik heb zelf nog vrij weinig computervaardigheden en ook tijdens mijn opleiding hebben we hier weinig mee gedaan. En ook de trainingen met betrekking tot leidinggeven spreken me aan, al helemaal sinds ik nu in beheer ben van een portefeuille. 

“BVCM kent vier kernwaarden: Urgentie, Betrokken, Verantwoordelijkheid & Innovatie. Welke past het beste bij jou?”

Betrokken past het beste bij mij. Het is een van de redenen dat ik hier ben gekomen, het ligt in lijn met de warme sfeer die hier hangt wat ik al eerder benoemde en wat ik zo prettig vind. De organisatie zelf is ook betrokken. BVCM is heel transparant, alles wordt altijd gedeeld. Als er nieuwe mensen komen wordt er altijd een introductiestukje van diegene gestuurd, maar ook als er mensen vertrekken of als er zaken spelen wordt er altijd iets gedeeld met de medewerkers waardoor je betrokken raakt en blijft. 

“Hoe is de sfeer in het team waar je werkt?”

Die is heel goed. Iedereen is open en eerlijk, er wordt hard gewerkt, maar er is ook altijd tijd en ruimte voor een praatje of grapje. 

“Wat is het vetste/meest bijzondere moment dat je hebt meegemaakt in je werk bij BVCM?”

Dan toch vooral de uitjes, en vooral het uitje naar de Amsterdamse Zomer. Toen werkte ik ook pas een aantal maanden bij BVCM en dan zie je mensen toch op een andere manier en voer je gemakkelijker gesprekken over zaken buiten werk om. Naast dat BVCM activiteiten organiseert worden we ook wel eens uitgenodigd door klanten voor bijvoorbeeld een concert, dat is natuurlijk fantastisch. 

“Welke mensen passen volgens jou het beste op de afdeling BPO?”

Qua opleiding maakt het eigenlijk niet zo heel veel uit. De mensen op de afdeling hebben allemaal een hele verschillende achtergrond. Iedereen kan dit leren. Als je makkelijk praat gaat het allemaal bijna vanzelf, maar als je daar wat meer moeite mee hebt, dan word je daarin ook goed opgevangen en begeleidt. Gaandeweg leer je hoe je mensen aan moet spreken, hoe je iemand moet bellen, hoe je reageert op mails of hoe moeilijke situaties kunnen worden opgelost. 


"Je moet zorgen dat de klant betaalt, maar je moet er ook voor zorgen dat de klant ook klant blijft. Daar dien je een tussenweg in te vinden."