Onze BVCM/Call2Collect servicedesk voor DirectPay is bereikbaar via directpay@call2collect.com

Lees hier het volledige bericht.

Jubileumblog: 15 interessante BVCM feitjes

BVCM viert dit jaar haar 15-jarig jubileum. Om dit te vieren presenteren wij een speciale blog met vijftien interessante feitjes over BVCM.

1. Van incasso naar full service credit management

BVCM startte 15 jaar geleden onder de naam BvCM (Bureau voor Credit Management) en had als enige dienstverlening business-to-business incasso. Tegenwoordig bevat onze dienstverlening de gehele internationale prospect-to-cash keten. In 15 jaar tijd is er veel veranderd en heeft BVCM onder andere de kredietcrisis overleefd. Uiteraard zijn ook Wetgeving, software en digitale technieken exponentieel veranderd.

2. Meerdere verhuizingen

Op 14 februari 2005 startte André Groot BvCM en al snel werd er intrek genomen in een klein kantoor aan de Reinier Engelmanstraat 2 in Amsterdam West. Vervolgens zijn wij in 2008 verhuisd naar de Overschiestraat 63 in Amsterdam West en BVCM is sinds 2016 gehuisvest aan de Hessenbergweg 83, te Amsterdam Zuidoost.


jubileumblog-15-interessante-bvcm-feitjes

3. Zusterbedrijf Call2Collect (B2C)

Uitstaande vorderingen incasseren bij consumenten is een vak apart. Daarom heeft BVCM in 2010 speciaal Call2Collect opgericht. Een aparte incasso-organisatie, die zich volledig richt op particuliere (volume)vorderingen. Call2Collect is een aparte entiteit, maar levert diensten van dezelfde hoge kwaliteit als BVCM, met eenzelfde klantgerichtheid. Niet voor niets draagt ook Call2Collect het NVI-keurmerk.

4. Lid van de NVI & medewerkers NVI-gecertificeerd

BVCM is in 2010 lid geworden van de NVI, waarbij André tevens tot het bestuur is toegetreden. De NVI is de brancheorganisatie van én voor gecertificeerde incassobureaus, waarbij haar leden staan voor Maatschappelijk Verantwoorde Incasso (MVI). Daarnaast beschikken onze incassomedewerkers over een NVI Basis module-certificaat. De NVI Basis module is verplicht voor alle medewerkers die werkzaam zijn bij een NVI incassokeurmerk gecertificeerd bedrijf en toetst specifiek op klantcontact (debiteuren en klanten) en wet- en regelgeving.

5. Internationaal actief

BVCM neemt ook de zorgen voor vorderingen buiten Nederland uit handen. Vanuit Amsterdam spreken onze native speaking professionals uw debiteur aan in zijn eigen taal. Daarnaast maakt BVCM sinds 2015 deel uit van het internationale netwerk GCS, met meer dan honderd kantoren in negentig landen. Dat stelt ons in staat om wereldwijd te incasseren.

Zo heeft BVCM de afgelopen 15 jaar in meer dan 185 landen geïncasseerd, zoals Estland, Peru en Iran. Daarnaast beschikken wij over collega’s die onder andere Engels, Duits, Spaans, Italiaans, Frans en Papiaments spreken.

6. BVCM heeft meerdere (internationale) vestigingen

Naast ons kantoor in Amsterdam Zuidoost, kondigde BVCM in 2007 aan te hebben getekend voor de aankoop van International Debt Collector Antillia (IDCA N.V.). De voorgestelde aankoop van IDCA N.V. maakte destijds deel uit van een strategisch initiatief om BVCM haar activiteiten in Noord- en Zuid-Amerika, en de Antilliaanse markt in het bijzonder, sterk uit te breiden en daarmee haar belangrijkste klanten nog beter te kunnen ondersteunen.

Vandaag de dag bevindt BVCM Antilia zich nog steeds in een prachtig pand met uitkijk op zee, gelegen aan de Pietermaai 23, te Curaçao. Dagelijks werkt een team van enthousiaste medewerkers hard om het debiteurenbeheer en incassotraject van klanten op de gehele ABC, Caribbean en Noord- en Zuid-Amerika op te verzorgen.

7. Detachering en Werving & selectie

Wat niet iedereen weet is dat BVCM tevens beschikt over een W&S- en Detacheringstak, namelijk: BVCM People B.V. Wij helpen (verschillende soorten) organisaties bij het vinden én matchen van credit management én finance professionals, in zowel interim als vaste rollen. BVCM People heeft de afgelopen 15 jaar meer dan 569 detacheringsopdrachten succesvol weten in te vullen.

Voorziet u problemen met betrekking tot de continuïteit op uw financiële afdeling? Neem dan gerust contact met ons op via people@bvcm.nl of gebruik het vacature-formulier. Wij kunnen u ondersteunen met vaste en/of interim professionals.

8. BPO & e-Invoicing

Na de start in 2015, hebben Order2Cash en BVCM in 2017 hun strategische samenwerking formeel bekrachtigd door een lange termijn partnership te ondertekenen. Door onze kerncompetenties te combineren zijn wij in staat om een uniek Business Process Outsourcing (BPO) platform voor order-to-cash-gerelateerde activiteiten aan te bieden. Tevens organiseren wij met grote regelmaat inspiratiesessies over Business Process Outsourcing (BPO).

9. Behandelde dossiers

BVCM heeft in de afgelopen 15 jaar zo’n 628.000 openstaande incassodossiers behandeld, waarvan 86% succesvol is geïncasseerd.

10. Aantal contactmomenten

BVCM heeft de afgelopen 15 jaar veel contactmomenten gehad met debiteuren. Zo zijn er 1.760.638 e-mails, 1.437.606 brieven en 575.417 sms-berichten verstuurd en hebben onze medewerkers zo’n 1.766.714 uitgaande belacties gedaan.

11. BVCM biedt ook credit management trainingen

Naast onze credit management oplossingen bieden wij tevens een uitgebreid aanbod aan praktijkgerichte credit management trainingen zoals: Telefonisch incasseren, Kredietanalyse en kredietacceptatie, Gespreks- en onderhandelingstechnieken, Cijfers en kpi’s voor effectief debiteurenbeheer en Juridische aspecten van debiteurenbeheer. De afgelopen 15 jaar hebben maar liefst 581 cursisten onze trainingen succesvol afgerond.

12. BVCM blijft groeien

BVCM is vijftien jaar geleden gestart met 5 medewerkers. Inmiddels werken er in totaal 81 medewerkers op ons kantoor in Amsterdam, op Curaçao en gedetacheerd bij onze klanten. Ons team versterken? Bekijk dan onze vacatures op www.werkenbijbvcm.nl.

13. Keep your employees happy!

Uiteraard had BVCM nooit zo ver kunnen komen zonder onze gedreven medewerkers. Daarom doen wij met regelmaat ons best om onze collega’s in de watten te leggen. Zo regelt BVCM om de week een heerlijke stoelmassage en worden er leuke bedrijfsuitjes georganiseerd. Zo zijn wij met het BVCM team onder andere naar Berlijn, Parijs en Lissabon geweest.

14. Klanten

BVCM heeft zover kunnen komen dankzij een grote groep trouwe klanten, die we liever partners noemen. In totaal hebben meer dan 4.592 klanten (partners) gebruik gemaakt van de diensten van BVCM.

15. Klantwaardering

Omdat onze klanten erg belangrijk voor ons zijn, vragen wij onze relaties met regelmaat om feedback met betrekking tot onze dienstverlening. Wij zijn ontzettend trots dat onze klanten BVCM beoordeeld hebben met 8,2. Het is fijn om te lezen dat veel relaties ons aanbevelen, maar er is uiteraard altijd ruimte voor verbetering. Een belangrijk aandachtspunt is dat BVCM de frequentie van updates over de voortgang in incassodossiers nog meer kan intensiveren. Ondanks dat iedereen online zijn/haar incassoportefeuille kan volgen, wordt het persoonlijke contact zeer gewaardeerd.

Daarnaast hebben wij de afgelopen 15 jaar van onze klanten een aantal mooie referenties ontvangen.

Ontzettend bedankt voor de afgelopen 15 jaar!

Wij willen namens heel BVCM graag alle relaties, partners en medewerkers danken voor de afgelopen jaren! Op naar de volgende vijftien jaar.