Onze BVCM/Call2Collect servicedesk voor DirectPay is bereikbaar via directpay@call2collect.com

Lees hier het volledige bericht.

Mijn ervaring als detachant bij BVCM

mijn-ervaring-met-bvcmAllereerst wil ik aangeven dat ik de samenwerking met BVCM People meer dan prettig ervaar! Of je nu vast in dienst bent of op projectbasis werkt, BVCM People geeft je echt het gevoel dat je onderdeel van de organisatie bent. Zij zijn oprecht geïnteresseerd in hoe het gaat gedurende de opdrachten en bieden advies waar nodig en gewenst. Daarnaast weet men goed mee te denken en komen daardoor ook met passende opdrachten. Er wordt goed naar jouw cv, wensen, behoeften en de persoon gekeken. Vanuit daar wordt er vervolgens naar een passende opdracht gezocht.

Mijn allereerste opdracht was een project van zeven maanden. Het was een (B2B) opdracht waar de betreffende opdrachtgever hulp nodig had om de opgelopen achterstanden binnen de debiteurenportefeuille op te schonen.

Er was net een nieuw administratief systeem geïmplementeerd, waarbij de puntjes op de i moesten worden gezet. De afdeling had enige onderbezetting en zo was een achterstand snel ontstaan. Gedurende deze zeven maanden heb ik samen met twee collega's de achterstanden teruggedrongen tot vrijwel nihil en continuïteit aangebracht binnen alle dagelijkse werkzaamheden op de afdeling. Hierbij kun je denken aan het creëren van inzicht binnen de debiteurenportefeuille (rapportage), het aanmanen van- en contact leggen met debiteuren, de documentatie hiervan en het aanscherpen van de interne communicatie.

De opdracht is naar volle tevredenheid uitgevoerd. De vaste medewerker (die tevens een training gaat volgen bij BVCM) van de organisatie had weer rust en merkte dat aan alles. Hij vond het prettig om ook andere aanpakken van het debiteurenbeheer te ervaren. Denk hierbij aan de manier van contact leggen met een debiteur, maar ook de dagelijkse werkzaamheden eromheen. Daarnaast heb ik zelf ook veel geleerd van de betreffende organisatie, bijvoorbeeld: hoe om te gaan met debiteuren binnen deze branche. Op mijn laatste dag tevens een zeer mooie blijk van waardering gekregen wat weerspiegelde dat men ook blij was met mijn hulp.

Momenteel zit ik gedetacheerd bij een opdracht binnen de B2C markt. Weer een hele andere branche én manier van werken. Deze opdracht is meer gericht op accounts receivable en is daarnaast binnen een internationaal bedrijf. Een mooie uitdaging die op dit moment bij de organisatie ligt, is het centraliseren van accounts receivable.

Het feit dat ik na twee weken werkzaam te zijn geweest al een trip naar Oostenrijk mocht maken, was ook zeer verrassend. De reden hiervan was dat de vestiging daar ging sluiten en onder andere accounts receivable (Oostenrijk en Zwitserland) naar Nederland moest worden gehaald. Ik ben daar drie dagen geweest om zoveel mogelijk informatie te verzamelen zodat wij dit per 1 december in Nederland konden gaan doen. Inmiddels zijn wij begonnen met het project en worden de puntjes op de i te zetten.

Het gaat heel voorspoedig maar er zijn zeker nog wat hobbels te nemen gedurende dit project, maar dat maakt het des te leuker! Tot op heden is de opdrachtgever zeer tevreden en leer ik veel over het onderdeel 'accounts receivable'. Ondanks dat mijn ervaring met 'accounts receivable' nog niet heel groot is, wordt mij toch het vertrouwen gegeven, wat ik ervaar als zeer prettig.